Zij van hem

Mijn leven met een man in een vlekkenpak

HEAD OVER HEELS

1 reactie

Ik ben verliefd! Nog steeds of alweer, dat maakt me niet uit, maar man wat ben ik verliefd op mijn vriendje. Ik heb weer meer energie, heb gedurende de dag zoveel momenten dat ik zwijmelend aan hem denk, ik voel me opgewekt en kan de hele wereld aan. Onze webcam-date heeft mij (maar ook hem, zo mailde hij later) enorm goed gedaan. Vorige week dacht ik nog: ‘Zoek het toch uit in die zandbak. Ik doe niet meer mee!’. Natuurlijk handelde ik daar niet naar, want ook toen was ik enorm blij wanneer hij belde of op een andere manier wat liet horen, maar ik was er even zo klaar mee.

Door onze date heb ik het gevoel dat we weer even echt contact hebben gemaakt. Het is soms zo lastig om met de toch iets meer beperkte middelen goed te blijven communiceren en elkaar aan te voelen. Soms kan die ene blik meer zeggen dan duizend woorden, kun je gemakkelijker overdragen wat je denkt en hoe je je voelt dan wanneer je het in woorden uit moet leggen of in tientallen letters op papier of op pc moet uiten. Als je elkaar kan zien wordt ook de afstand iets minder groot en ervaar ik het toch alsof hij iets tastbaarder is.

En als ik mijn gevoelens aan hem uitleg en vertel waar ik mee zit kan ik zijn reactie zoveel beter peilen dan wanneer ik enkel zijn stem kan horen of zijn reactie kan lezen. Natuurlijk twijfel ik weleens (en zeker met deze middelen waarin het zo gemakkelijk is om het gezegde anders te interpreteren), maar echter nooit over ons en hoe ik zou willen dat mijn toekomst er uit ziet, namelijk met hem er in. We zijn nog niet zo lang bij elkaar en er zijn genoeg factoren in ons leven die een uitdaging kunnen zijn, maar zolang ik vertrouwen heb in hem en in ons kan niks mij in de weg staan. En ik heb nog geen seconde getwijfeld dat dit de man is met wie ik verder wil. Dit soort momenten bevestigen dat keer op keer voor mij. Dit is mijn ideale man. Dit is de man van mijn dromen.

Wat hem ook zo bijzonder maakt is dat hij ook echt luistert en mij echt begrijpt, daar ook moeite voor wil doen en mee wil denken. De dag na onze date stuurde ik hem een e-mail, met daarin ook de vraag hoe we kunnen voorkomen dat zich nog zo’n week voordoet. Hoe we er voor kunnen zorgen dat we blijven praten en blijven communiceren, en niet alleen over de dagelijkse dingen die we doen, maar ook over essentiële dingen, gedachten, momenten en beslissingen. Direct denkt hij dan mee en stelt voor om te proberen wekelijks een moment te hebben zoals deze eerste webcam-date. Ik word warm vanbinnen en voel weer die connectie met hem. Fijn om hier samen aan te kunnen werken, samen voor te willen gaan en vooral samen van te gaan genieten. Niet alleen omdat het belangrijk voor mij is, maar ook voor hem en onze relatie.

Die dag belt hij me ’s avonds en we praten meer dan drie kwartier met elkaar. Het gesprek gaat ditmaal niet enkel over onze dag, maar nu hebben we het ook over hoe we dingen ervaren en ons voelen. Het voelt als een warm bad na een vermoeiende dag. Ik ben weer helemaal schoon en opgepoetst als we ophangen en ik blink aan alle kanten. Wat is dit toch heerlijk! Ik ben verliefd op mijn vriendje en dat mag voor mij nog een eeuwigheid duren.


[Bron Afbeelding]

One thought on “HEAD OVER HEELS

Geef een reactie

