Zij van hem

Mijn leven met een man in een vlekkenpak

OPGEPOETST

Een reactie plaatsen

Ik voel me heerlijk. En wat kan dat bevrijdend voelen na alle onzekerheid. Al die stiekeme dingetjes heb ik opzij geschoven en nu kan ik dus heerlijk genieten van het gevoel wat hij bij me losmaakt. Nog steeds, zelfs op zo’n afstand, voel ik me in vlagen toch zo ontzettend verliefd. Dan wil ik huppelen door de straat en zingend van roze wolk naar roze wolk, tot in de zevende hemel.

Het is gek om je te beseffen dat we inmiddels al in de achtste week zitten en dus al bijna twee maanden elkaar niet hebben kunnen aanraken, knuffelen en heerlijk bij elkaar hebben kunnen zijn. Zoals het in onzekere buien zo oneindig lang geleden kan lijken, zo voelt het nu wel ‘oké’. Natuurlijk blijft dat een relatief begrip, want als er een vlucht naar hem zou gaan (eentje waarbij ik mee mag) dan zou ik geen seconde twijfelen en de eerste de beste mogelijkheid met beide handen aangrijpen om hem even te kunnen zien, al is het maar voor een dag. Of zelfs maar een paar uur. Maar zo over het algemeen heb ik mijn draai wel gevonden. De laatste twee dagen heb ik toevallig aan twee mensen uitgelegd waar de tatoeage voor staat die ik een paar jaar terug heb laten zetten. Deze staat onder andere symbool voor de zon, om mij er aan te herinneren dat ik graag van het positieve uit ga, de dingen graag positief benader en dat daar de meeste kracht in ligt. Dit straal ik blijkbaar wel uit naar mijn omgeving, als ik de lieve berichtjes mag geloven over dat ik het zo goed doe en zo sterk ben, maar naar mijzelf toe, onder die laag van uiterlijke schijn, is dat zonnetje, dat positieve, soms best even zoeken en pas te vinden als ik de wolkjes weer eens wegpoets en het zonnetje kan laten glimmen.

Als ik hoor hoe het met het vriendje gaat zou ik soms wel wensen dat ik daar kon zijn en eens voor ‘m zou kunnen zorgen. Hij werkt hard en sport veel, maar is dus ook veel moe en heeft af en toe wat kleine ‘kwaaltjes’. Wat zou het fijn zijn om hem eens die welverdiende ontspannende (en martelende, want daar ben ik ook goed in) massage te geven (want het is toch best apart om te horen dat een ander hem masseert, hoe functioneel het ook is), om zijn hoofdpijn over te nemen of hem een heerlijke nacht slaap te geven in mijn armen.

En of we elkaar nou een paar dagen achter elkaar spreken, of dat het al een poosje terug is dat we contact hebben gehad, elk moment is zo puur genieten! Elk moment dat ik hem spreek doet mijn hart net een slag sneller slaan, ontwaakt de vlinders in mijn buik en zorgt er voor dat ik helemaal warm word vanbinnen. Ik ben zo stapelverliefd op mijn lief, zo hoteldebotel suikerspinroze met hartjes in de ogen vanuit het topje van mijn hoofd tot het puntje van mijn tenen verliefd op hem. Van zijn lieve opmerkingen groeit mijn hart keer op keer nog een beetje meer, maar het mooiste is om hem te zien en horen lachen. Ik hou er van om, als we elkaar spreken op de webcam of aan de telefoon, gekke opmerkingen te maken, gewoon zodat ik zijn heerlijke lach kan zien en horen en we samen weer gek kunnen doen en lol kunnen maken.

Vandaag had ik mijn eerste BHV-les en meteen gingen we voor het levensreddend handelen, in plaats van het brand-gedeelte wat ons op het werk was medegedeeld. En hoe kan het ook anders, ook hier worden termen als ‘leger’, ‘defensie’, ‘soldaten’, ‘militairen’ en soortgelijke kreten er in gegooid (en voor de verandering eens niet door ondergetekende). Ik lach hardop als ik mijzelf tijdens een praktijkoefening mijn collega hoor vragen om 112 te bellen en meteen de (ach, laat ik er zelf ook eens een defensieterm in gooien) IED mee te nemen. Oeps, ehm… AED. Een bermbommetje geeft zoveel rotzooi meteen, dus laten we dat maar niet doen. Meteen kan ik hem al horen lachen en ook al ga ik serieus verder met mijn ‘reanimatie’, in gedachten grinnik ik om dit binnenpretje wat ik ‘straks’ met hem kan delen. En een innerlijke notitie voor mijzelf: gewoon op z’n Nederlands uitspreken, dat ding, want anders flap je er zo iets anders uit.


[Bron Afbeelding]

Geef een reactie

