Zij van hem

Mijn leven met een man in een vlekkenpak

“ROMANTISCH HE?”

Een reactie plaatsen

Het weer in Nederland is met regelmaat onderwerp van gesprek in eigen land en ik zal zeker niet de eerste, maar vooral ook niet de laatste zijn die een relaas hier over dicht. En nu het eindelijk zomer lijkt te worden krijgen we niet alleen met zon te maken (welke ik maar sporadisch zie in het koude airco-gebouw waar ik werk), maar ook met de harde regen, donder en bliksem van onweer. Afgelopen weekend vond Moeder Natuur het blijkbaar tijd voor wat verkoeling.

Zaterdagnacht rond één uur maakte mijn hart een sprongetje en schoten mijn ogen wijd open. Nee, ik werd niet zedelijk betast tijdens mijn slaap (dat zit er helaas niet meer in besef ik me regelmatig als ik naast me kijk en een comateuze slaappatiënt op de andere helft van het bed waarneem), maar schrok wakker van een harde klap van het onweer wat wel recht boven ons leek te rommelen. Nu word ik zelden wakker van onweer (helaas, ik vind het zo gaaf!), maar dit keer was de klap zo hard dat zowel ik als mijn comateuze vriendje tegelijkertijd wakker schrokken. Ik kijk naar rechts en kruip tegen mijn lief aan, terwijl zijn vingers in de mijne haken. Ik geniet in stilte van dit moment. Het onweer buiten en wij samen warm en droog in ons bed. Totdat… Mijn grijze massa op gang komt en alle gedachten op gang komen. Ik denk aan mijn zus die niet alleen bang is voor spinnen maar ook voor onweer. Ik hoop dat zij niet zoveel onweer dichtbij meemaken. Ik denk aan jaren geleden toen ik met mijn zusje in een warme donzen mummyslaapzak op een stretcher in onze tent lag met hevig onweer vlak boven onze tent, totdat mijn moeder ons toch even uit de tent kwam vissen en de stacaravan in loodste. Dit is de eerste keer extreem heftig onweer zonder dat ik bij mijn ouders thuis ben of mijn moeder in de buurt is. Best wel een gek besef en weer een ultieme ‘op jezelf’-ervaring.

En terwijl ik geniet van oude herinneringen en dit moment, hier met mijn lief, beginnen ook de rationele radartjes te draaien en spring ik uit bed om alle ramen te controleren. Het vriendje vindt het niet nodig, maar als ik bijna bij het eerste raam in de woonkamer ben hoor ik hem toch achter me. Het is maar goed dat ik toch even wilde controleren, want één van de ramen blijkt te lekken (ja echt waar, het kan!). Ik maak een filmpje voor de eigenaar van ons krotje en we leggen veel handdoeken neer. Meer kunnen we niet doen.

Terug in bed kruip ik weer tegen mijn lief aan en probeer te gaan slapen, tot mijn ogen weer open schieten. De konijntjes! “Schat, heb je bij de konijntjes gekeken?” Even later staan we met z’n tweetjes voor het raam met een zaklamp naar buiten te schijnen richting het konijnenhok. In de ren en beneden in het hok is geen konijntje te bekennen, dus we gaan er vanuit dat ze lekker boven zijn gaan schuilen. Gelukkig. Nu kunnen we echt weer gaan slapen.

In een nieuwe poging tot doorslapen stappen we samen weer in bed en lig ik met een glimlach op mijn gezicht tegen mijn vriendje aan. “Romantisch hè?”, zeg ik zacht. Hij beantwoordt mijn vraag met “Hmmmm.”. Mijn lief is niet onder de indruk. Van de romantiek van het weer niet en van het lekkende raam ook niet. Hij draait zich op zijn zij, slaakt een zucht en zegt: “Welterusten, lief.”. Zijn rug is wat minder aantrekkelijk om tegenaan te liggen, vooral als je klaarwakker bent, dus leg ik mijn hand op zijn fraai gevormde billen (vergeet niet: de touch-te-car, ehm, touch-your-man-contest begint op het moment dat je je bed in stapt!) en staar met open ogen in het donker naar het plafond. Tja, welterusten. Voor straks of zo… Ik geniet wel alleen van het romantische geluid van de kletterende harde regen op het platte dak en tegen de ramen, met het gerommel van het onweer op de achtergrond.


[Bron Afbeelding]

Geef een reactie

