Zij van hem

Mijn leven met een man in een vlekkenpak

OPRUIMEN

1 reactie

Als er iets is wat ik niet kan, dan is het afdingen. Mijn vent kan dat wel, net als veel Nederlandse mannen. Die zijn gewoon zo ‘blunt’ en voelen zich er niet bezwaard onder. Tja, we staan niet voor niets bekend als gierig volk,en zo weten zelfs de Afghanen wie ze wel een poot kunnen uitdraaien (de mannen en vrouwen met de ‘stars & stripes’) en wie niet (de Nederlanders). En als we ergens geld aan kunnen verdienen, dan zien we dat wel zitten.

Bij de vondst van oerlelijk (m’excusez-moi) servies wat wij vonden toen we ons krotje wilden betrekken gingen de ogen van mijn lief dan ook glimmen. Wie weet wat het waard is! Na maanden in de schuur (“Nee, dat mogen we echt niet weggooien!”) wordt na licht aandringen van mij (“Schat, een vriendin wil dit wel hebben.”) nu toch actie ondernomen. Er wordt ge-Googled, gemaild en gefotografeerd met de smartphone. In gedachten is hij de buit al aan het uitgeven: “Dan gaan we er van uit eten.”.

Bij het optillen van de theepot voor het maken van onderstaande foto presteer ik het met mijn lompigheid natuurlijk om (per ongeluk, echt waar! Ik zou zijn droom met veel nullen niet expres willen vergallen) een schoteltje van de set te breken. Dat wordt geen toetje voor mij vrees ik. Of zoals mijn vriendje zegt: “Dat zijn twee Happy Meals, dat begrijp je hè?”.

Ik ben benieuwd hoeveel Happy Meals we uiteindelijk op onze rekening kunnen schrijven…
2013-08-09 20.03.01

One thought on “OPRUIMEN

  1. Hahaha! Wat een geweldig servies, ik wil het. Haha!

Geef een reactie

