Zij van hem

Mijn leven met een man in een vlekkenpak

BE HAPPY

2 reacties

Bron afbeelding: Pinterest.

Bron afbeelding: Pinterest

Wat wil je later worden? In vriendenboekjes wordt deze vraag keer op keer herhaald en op latere leeftijd anders geformuleerd (‘Wat wil je bereiken?’ of ‘Hoe ziet je leven er over vijf jaar uit?’) maar de kern blijft hetzelfde. In die vriendenboekjes schreef ik natuurlijk beroepen zoals ‘werken bij de Bereden Brigade’ (alleen wilde ik niet eerst ‘gewoon’ politieagente zijn, dus dat viel al af), de onder meisjes o zo bekende ‘Dierenarts’ en vanzelfsprekend wilde ik ook ‘wat met paarden’. Als je tegenwoordig deze vraag aan mij stelt hoef ik daar niet over na te denken en geef ik een antwoord wat misschien wel de kern beschrijft van al die beroepen in vriendenboekjes: gelukkig zijn.

Ik wil gelukkig zijn en volop van het leven genieten met mijn ideale man naast me (check, vink, jackpot! Ladies and gentlemen, we got him!) en een prachtig gezin. Dat is mijn ultieme doel. Maar dat betekent niet dat ik niet vandaag al gelukkig kan zijn, of eigenlijk al ben. Ik ben iemand die dicht bij het eigen gevoel staat. In de afgelopen jaren heb ik geleerd dat ik op mijn hart en gevoel kan vertrouwen, maar vooral heb ik er naar leren luisteren. En juist dat maakt dat ik nog meer open sta voor al het moois om mij heen.

Streef niet enkel datgene na wat je wil bereiken, maar kijk tijdens dit proces ook om je heen en zie de grote kansen en mooiste dingen in kleine momenten op weg naar je doel. Geniet elke dag van iets nieuws en ren niet voorbij aan de wonderen die deze wereld en jouw leven je te bieden heeft. Neem vooral de tijd om hier van te genieten. Dat geluk in te ademen zodat je het in elk haarvat kunt voelen en kan bewaren als een geur of geluid wat je altijd terug doet denken aan dát ene moment. De afbeelding waarmee ik begon is een goede start.

Waar geniet jij zo van? Wat maakt jou ultiem gelukkig? Maar vooral: wat schreef jij vroeger in vriendenboekjes? En wat zou je er nu in schrijven? 

2 thoughts on “BE HAPPY

  1. Veel 80 km/u wegen hier in het noorden zijn omgeven door bomen. Als je over zo’n lange weg rijd is het net of de bomen als een boog staan. In de herfst met de zon schijnend op de vele kleuren van al het blad, is het net een sprookje. In de winter als de zon op de schitterende door sneeuw bedekte bomen schijnt. En natuurlijk in de lente en zomer als alles in bloei staat!!

    Dit zijn de momenten dat ik geniet en de wereld even prachtig vind.

    Een bijzonder moment wat ik niet achterwege kan laten: Ik had afgelopen weekend “Chris isaak – wicked game” opstaan toen mijn lieve (lees “stoere”) maatje binnen kwam stappen. Hij keek me aan en nam, zonder een woord te zeggen, mijn hand om met me te schuifelen.. Hij beseft het niet, maar dat zijn bijzondere gebaren waar ik intens van kan genieten…

    Groetjes Wenn

  2. Ik ging altijd voor de voor mij toen vreemde beroepen. Althans vreemde beroepen voor mijn lengte. Militair, politie of vrachtwagenchauffeur. Totdat ik op school een keer werd uitgelachen! Of ik dan klossen onder de pedalen zou leggen e.d. ik ben namelijk maar 1, 57 Whahaha nu kan ik er om lachen, maar op dat moment was het een zeepbel die ontplofte!

Geef een reactie

