Zij van hem

Mijn leven met een man in een vlekkenpak

FIJNE FEESTDAGEN

4 reacties

Het is gek te beseffen hoe snel of hoe langzaam de tijd kan gaan, afhankelijk van je perspectief. Vorig jaar rond deze tijd waren we al ruim over de helft, zat de tweede thuisfrontdag er op en kon ik uitkijken naar de jaarwisseling omdat ik wist: begin volgend jaar komt hij thuis!
Maar wat kropen die dagen en wat voelde ik het gemis van mijn lief nog extra tijdens de feestdagen omdat hij er gewoon bij hoorde te zijn. 

Na zijn thuiskomst (wat soms mijlen ver weg leek) is de tijd razendsnel gegaan. Al die maanden, al die dagen, het vertrek en de thuiskomst lijkt niet zo lang geleden als dat het is. Het voelt helemaal nog niet als december en het feit dat we nu (en in deze tijd) samen zijn is zo vertrouwd, maar voelt achter in mijn hoofd ook gek, juist omdat ik weet hoe het is om niet bij elkaar te zijn deze dagen.

Dit jaar vieren we voor het eerst kerst samen, evenals oud en nieuw. En zo enorm dat ik er van kan genieten, zo blijf ik ook denken aan diegenen die nu de feestdagen zonder hun lief doorbrengen, omdat hij zich ergens op de wereld inzet voor de veiligheid en vrijheid van anderen.

Ik wens jullie allemaal hele fijne feestdagen toe en als je nu midden in een uitzending zit: weet dat je hem volgend jaar weer in je armen kunt sluiten, en volgend jaar ligt om de hoek. Ik wens jullie ondanks het gemis alsnog een paar mooie dagen toe en een heel warme en mooie thuiskomst in 2014.

4 thoughts on “FIJNE FEESTDAGEN

  1. Jij ook hele fijne feestdagen! En een mooi 2014!

  2. Jij ook hele fijne feestdagen en geniet er extra van!

  3. Kerst en oudjaar/nieuwjaar 2013 zonder mijn lief geweest, omdat hij uitgezonden is… Het voelde vreemd, raar, leeg. Gelukkig had ik wel onze vier kinderen om me heen en hebben we de dagen met lieve vrienden doorgebracht.
    Vooral oudejaarsavond voelde heel akelig leeg zonder hem erbij. Gelukkig belde hij al ruim voordat de klok 12 uur ging slaan op, zodat we samen konden aftellen; dat was zó’n fijn moment!
    Nog 3 weken te gaan, morgen nog een laatste thuisfrontdag, dus het einde komt in zicht! Zie ons ook al op Eindhoven staan…

    Een mooi en liefdevol 2014 voor iedereen,

    Hartegroet van mij.

Geef een reactie

